Zasady oceniania z informatyki !
Plany wynikowe
Program nauczania
KONKURSY
Konkurs informatyczny LOGIA |
|
Mazowiecki Konkurs Informatyczny LOGIA jest konkursem powołanym przez Mazowieckiego Kuratora Oświaty. Konkurs przeznaczony jest dla uczniów szkół podstawowych Województwa Mazowieckiego. Organizatorem Konkursu jest Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie.
Konkurs polega na samodzielnym rozwiązywaniu testu dotyczącego treści zawartych w podstawie programowej przedmiotu informatyka w szkole podstawowej i zadań algorytmicznych z zakresu grafiki oraz przetwarzania napisów i list w języku programowania Python. Laureaci konkursu informatycznego LOGIA:
Finaliści konkursu informatycznego LOGIA:
|
|
|
|
Olimpiada Informatyczna Juniorów |
|
W Olimpiadzie Informatycznej Juniorów mogą uczestniczyć wszyscy uczniowie szkół podstawowych. Konkurs jest indywidualny, tj. każdy sam startuje w zawodach. Rejestracja na zawody odbywa się poprzez System Informatyczny Olimpiady, zwany dalej SIO2, dostępny pod adresem https://oij.edu.pl/sio/. Pamiętaj, że każdy może mieć tylko jedno konto w systemie oraz musisz podać tam prawdziwe dane. W przeciwnym wypadku możesz zostać zdyskwalifikowana/y. Komitet Główny Olimpiady skontaktuje się ze szkołami, których uczniowie zarejestrują się i ustali szczegóły przeprowadzenia testu. |
|
Konkurs InstaLogik |
|
Konkurs InstaLogik – rozwiązywanie online zadań matematyczno-logicznych opisanych w formie historyjki. Zadania zawierają potrzebne opisy modeli i schematów, a rolą ucznia jest ich zrozumienie i zastosowanie. Konkurs jest bezpłatny.
Rejestracji dokonują rodzice na stronie https://instalogik.pl w formularzu zgłoszenia dziecka podają kod nauczyciela: N3400386 i wybierają nazwę szkoły: Szkoła Podstawowa nr 5 im. Leonida Teligi Grodzisk Mazowiecki. Rejestracja i I etap do 28 października 2024. |
|
Konkurs AleMózgi |
|
Konkurs matematyczno-informatyczny AleMózgi – nie wymaga wiedzy wstępnej, a jedynie umiejętności logicznego myślenia i chęci do nauki. Uczniowie klas 1-8 szkół podstawowych zapisują się do swojej kategorii: klasa 3-4 lub klasa 5-8. Uczniowie klas 1-2 zapisują się do kategorii: klasa 3-4.
Etap 1. (szkolny) – rozwiązywanie 15 lub 20 zadań z matematyki i logiki w ciągu 40 minut. Etap 2. klasy 5+ rozwiązanie 10 zadań online w języku programowania Python, a klasy 3-4 rozwiązanie 15 zadań na logiczne myślenie w szkole |
|
Konkurs Projektanci Edukacji |
|
Konkurs „Projektanci Edukacji”: Wymyślenie i zrobienie projektu edukacyjnego z Informatyki. Można wygrać 2000 zł na realizację tego projektu. | |
Turniej Predator Games 2024 |
|
Udział w Turnieju to przygotowanie uczniów do nowego zawodu e-sportowca. Rozwija talenty i pasje młodych graczy oraz buduje społeczność Predator Games. Gaming może rozwijać różne umiejętności, na przykład szybkie analizowanie sytuacji i podejmowanie decyzji. Gra drużynowa podnosi pewność siebie zawodników, a także zapewnia poczucie przynależności i akceptacji. Uczeń zapisuje się do jednej z gier: Fortnite (od 13 lat), Rocket League (od 13 lat) lub i Szachy (od 7 lat)
Rejestracja: Rodzic zakłada konto uczniowi na stronie aktywuje swoje konto i wybiera grę, a następnie przechodzi do zakładki „Zapisy” i potem wybiera szkołę oraz podaje dane nauczyciela: Grzegorz Główka i email: grzegorzglowka@nauczyciele.ksiazenice.szkola.pl Pisemne zgody rodzica Sekretariat przyjmuje do 3 października 2024r. |
♦♦♦
MATERIAŁY DLA UCZNIÓW I NIE TYLKO
EDYTOR TEKSTU |
ARKUSZ KALKULACYJNY | PREZENTACJE |
Zasady redagowania tekstu | Przykładowa krzyżówka dla chętnych (do pobrania plik krzyzowka.xlsx) Prosta krzyżówka |
Zasady tworzenia prezentacji |