Kontakt przez dziennik elektroniczny (pytania dotyczące lekcji) lub e-mail (tu wysyłamy prace) w godzinach pracy (wg. planu).
Adres e-mail do kontaktu: info@opoczta.pl.
Temat: Grafika komputerowa. Tworzymy graffiti w aplikacji Graffiti Creator.
Wejdź na stronę http://www.graffiticreator.net i spróbuj stworzyć swojego grafa. Możesz skorzystać z krótkiej instrukcji, którą przygotowałam (ok. 4 minut):
Jeżeli chcesz lub uważasz, że przyda ci się dodatkowa ocena możesz efekty swoich działań przysłać jako załącznik przez dziennik lub na adres: info@opoczta.pl. Być może najładniejsze prace opublikuję na szkolnej stronie internetowej lub Facebooku.
Miłej zabawy!
Temat: Quizy. Dokończenie prac.
W tym tygodniu kończymy quizy. Link do quizu prześlij przez dziennik lub e-mailem (info@opoczta.pl) do dnia 22.05.2020r.
Temat: Quizy. Narzędzia i właściwości aplikacji Quizizz.
Na stronie https://quizizz.com, załóż konto i stwórz quiz na podstawie pytań, które przygotowałeś/aś w zeszłym tygodniu.
Możesz skorzystać z wyjaśnień i instrukcji umieszczonych w filmie:
Na stworzenie quizu przeznaczam 2 h lekcyjne.
Link do quizu prześlij przez dziennik lub e-mailem (info@opoczta.pl) do dnia 22.05.2020r.
Przypominam cechy quizu:
Jeżeli chcesz, możesz stworzyć quiz z większą ilością pytań i obrazów, oraz bardziej skomplikowany.
Quizy. Zbieranie materiałów do wykonania quizu on-line.
Przez najbliższe trzy lekcje (tyle by trwało tworzenie quizu w szkole) będziemy tworzyć quiz.
Na następną lekcję przygotuję dla was oczywiście film z instrukcją.
W tym tygodniu:
Nie wysyłajcie mi na razie niczego. Przygotowanie pytań wcześniej ma pomóc w przemyśleniu i opracowaniu zadania. Planowanie pracy to też jest umiejętność, którą kształcimy na informatyce.
Temat: Arkusz kalkulacyjny – wykresy
Dla niektórych będzie to przypomnienie dla innych nowe zadanie.
Wykonaj wykresy wg. instrukcji na filmie. Plik zapisz pod nazwą „wykresy” i wyślij e-mailem lub przez dziennik. W pliku powinny się znaleźć cztery różne wykresy i tabela.
Dane do tabeli skopiuj z piku udostępnionego tutaj:
https://1drv.ms/x/s!AsRVGcXwGmiGgSiFsQhE2SaRVGh_?e=RjQYJr
Nie musisz oglądać całego filmu. Przygotowałam tam różne sposoby tworzenia wykresów:
W 1 części za pomocą Excela, w 2 części arkusza Calc i trzeciej za pomocą dokumentów w Office 365. Wybierz to, co dla ciebie najlepsze i najłatwiejsze, ale obejrzyj koniecznie pierwszą część filmu (ok. 9 min.)
Temat: Projekt zespołowy. Praca w chmurze – arkusz kalkulacyjny.
Praca polega na wspólnym tworzeniu dokumentu tekstowego.
Otwórz przesłany przeze mnie link do arkusza kalkulacyjnego umieszczonego w usłudze OneDrive. Nie musisz być zalogowany, nie musisz mieć nawet konta na OneDrive.
Edytuj plik i dopisz swoje informacje: w Internecie poszukaj danych na temat dowolnego państwa i wpisz do tabeli (w niektórych grupach było już podobne zadanie). Sprawdź, czy już ktoś nie opracował takiego samego państwa.
W rubryce „Gęstość zaludnienia” wstawiłam wcześniej formułę. Jeżeli wpiszesz prawidłowo dane (liczby) w kolumnie D i E wynik wyświetli się automatycznie. Jeżeli zobaczysz #ARG! to znaczy, że jest błąd np.: zamiast przecinka wstawiono kropkę, lub pojawiły się inne znaki.
Podpisz się w rubryce „Imię”. Jeżeli imię się powtarza dopisz pierwszą literę nazwiska.
Będę na bieżąco sprawdzała zwartość pliku i tworzyła kopię. Pamiętaj o zasadach netykiety: nie usuwaj wpisów kolegów, nie podszywaj się pod inne osoby.
To zadanie robimy razem! Linki do plików zostały udostępnione z dzienniku elektronicznym w Zadaniach domowych.
Temat lekcji: Sposoby przedstawiania algorytmów. Schematy blokowe
https://1drv.ms/p/s!AsRVGcXwGmiGfX8R4fxR7qDbS0Y?e=WgGTlE
Możesz także obejrzeć film na YouTube: „Schematy blokowe” czas trwania – 9.30 min
2. ZADANIE
Wymyśl dowolny przykład algorytmu i zapisz go w postaci schematu blokowego.
Narysuj go odręcznie, zrób zdjęcie lub zeskanuj i prześlij e-mailem do 20.04.2020 r.
Czas zadania: ok. 35 min.
W tym tygodniu będzie trochę łatwiej. 🙂
Chciałabym abyście utrwalili sobie (lub poznali) pojęcie algorytmu. Tak naprawdę, to doskonale umiecie tworzyć algorytmy, bo pracowaliście w scratchu, albo… układaliście kostkę Rubika.
Tak więc: wejdź na stronę:
https://pl.khanacademy.org/computing/computer-science/algorithms#intro-to-algorithms
„Wprowadzenie do algorytmów” i zapoznaj się z tematem wg. podanych punktów. Szczególnie zwróć uwagę na punkt drugi. Jest w nim nawiązanie do poprzedniego zadania.
Obejrzyj krótki film o algorytmach.
Po tej lekcji powinieneś wiedzieć co to jest algorytm i podać kilka przykładów.
I na ten tydzień to wszystko. Temat będziemy kontynuować później.
UZUPEŁNIENIE ZALEGŁOŚCI
Prezentację można zrobić:
Zaległe prace należy wysłać do końca tego tygodnia do 20.03.2020.
NOWA PRACA
Na razie wracamy do Scratcha.
Proszę o wykonanie zadania ze strony 56 – Zgadnij liczbę i wstawienie projektu do odpowiedniego studia do 23.03.2020 r.
Projekty należy zapisać wg wzoru:
Adresy studiów:
KLASA VI a
KLASA VI b
Rozwiązanie zadania – Zgadnij liczbę