Uczeń otrzymuje ocenę celującą gdy:
– biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami, wymawia poprawnie dźwięki w języku obcym;
– bardzo dobrze zna zasady ortografii i interpunkcji;
– używa bogatego słownictwa (wykraczającego poza leksykę z zajęć);
– poprawnie stosuje gramatykę poznaną na lekcjach;
– rozumie myśl główną i szczegóły w tekstach pisanych i słuchanych;
– z łatwością rozpoczyna dialog, próbuje improwizować z językiem;
– jest laureatem lub finalistą w konkursie międzyszkolnym i/ lub olimpiadzie z języka hiszpańskiego;
– mówi i pisze w sposób zrozumiały i spójny;
– realizuje zadania nadobowiązkowe np. projekty, które wykraczają poza zakres materiału poznawanego na lekcji.
Uczeń otrzymuje ocenę bardzo dobrą gdy:
– biegle posługuje się językiem hiszpańskim;
– czasami popełnia błędy fonetyczne (w trudniejszych, nowopoznanych słowach) i sporadycznie zapomina o akcentach graficznych;
– opanował w sposób bierny i czynny słownictwo z zajęć;
– poprawnie operuje gramatyką tworząc zdania proste i złożone;
– określa główną myśl tekstu pisanego i słuchanego;
– znajduje w tekstach ustnych i pisanych określone informacje;
– tworzy krótkie teksty pisane (opisując ludzi, przedmioty, miejsca) w sposób logiczny;
– potrafi tworzyć proste i zrozumiałe wypowiedzi ustne o sobie i swojej rodzinie.
Uczeń otrzymuje ocenę dobrą gdy:
– z powodzeniem przekazuje wiadomość ustną i pisemną;
– czasami popełnia błędy wymawiając trudniejsze słowa;
– potrafi rozróżnić dźwięki;
– czasami popełnia błędy ortograficzne i interpunkcyjne (np. zapomina o pytajniku czy wykrzykniku na początku zdania);
– czasami popełnia błędy gramatyczne w trudniejszych strukturach, błędy te mogą być zauważalne w trakcie wypowiedzi ustnej;
– czasami nie zna/ nie pamięta słów rzadziej używanych;
– z reguły rozumie teksty pisane i słuchane (myśl główną, konkretne informacje);
Uczeń otrzymuje ocenę dostateczną gdy:
– raczej potrafi przedstawić swoją opinię pisemnie i ustnie oraz utrzymać rozmowę, choć czasem brak mu słownictwa i popełnia zauważalne błędy;
– ma raczej ograniczony zasób słownictwa;
– czasami nie potrafi zastosować reguł gramatycznych, popełniając zarazem błędy w mowie i piśmie;
– popełnia błędy fonetyczne, które czasami mogą przeszkadzać w zrozumieniu wypowiedzi;
– czasami popełnia błędy ortograficzne i interpunkcyjne, które mogą zaburzać zrozumienie wypowiedzi pisemnej;
– raczej rozumie ogólny sens tekstów pisanych i ustnych;
– może mieć trudności w zrozumieniu określonych informacji w tekstach;
– potrafi zazwyczaj zrozumieć polecenia nauczyciela.
Uczeń otrzymuję ocenę dopuszczającą gdy:
– czasami ma problemy z przekazaniem wiadomości ustnej i pisemnej;
– popełnia błędy w wymawianiu słów i dźwięków, lecz raczej można go zrozumieć;
– popełnia błędy ortograficzne, bardzo rzadko stosuje akcent graficzny, zapomina o znakach interpunkcyjnych;
– ma ubogi zakres słownictwa, czasami popełnia błędy w użyciu leksyki codziennego życia;
– popełnia znaczącą ilość błędów gramatycznych, które czasami uniemożliwiają zrozumienie;
– potrzebuje podpowiedzi nauczyciela w zastosowaniu reguł gramatycznych (np. właściwa odmiana czasownika, czy uzgodnienie przymiotnika z rzeczownikiem);
– potrafi od czasu do czasu zrozumieć myśl główną w tekstach słuchanych i czytanych;
– ma kłopoty z określeniem szczegółowych informacji w tekstach;
– konstruuje zdania bardzo proste, a jeśli są bardziej złożone często są niespójne i mało logiczne;
– potrafi rozróżnić niektóre dźwięki;
– ma kłopoty z rozpoczęciem dialogu, ale raczej potrafi utrzymać rozmowę na proste tematy, gdzie nie jest wymagane bogate słownictwo;
– czasami potrzebuje podpowiedzi nauczyciela w zrozumieniu poleceń.