Kontakt przez dziennik elektroniczny (pytania dotyczące lekcji) lub e-mail (tu wysyłamy prace) w godzinach pracy (wg. planu umieszczonego na stronie).
Adres e-mail do kontaktu: info@opoczta.pl.
Temat: Grafika komputerowa. Tworzymy graffiti w aplikacji Graffiti Creator.
Wejdź na stronę http://www.graffiticreator.net i spróbuj stworzyć swojego grafa. Możesz skorzystać z krótkiej instrukcji, którą przygotowałam (ok. 4 minut):
Jeżeli chcesz lub uważasz, że przyda ci się dodatkowa ocena możesz efekty swoich działań przysłać jako załącznik przez dziennik lub na adres: info@opoczta.pl. Być może najładniejsze prace opublikuję na szkolnej stronie internetowej lub Facebooku.
Miłej zabawy!
Temat: Prezentacja przeglądarkowa.
Zadanie polega na stworzeniu pokazu, prezentacji z przygotowanych wcześniej zdjęć (minimum 15, może być więcej) na stronie: https://photopeach.com. Spróbuj przedstawić siebie, swoje zainteresowania, ulubione czynności itp. Na ocenę ma wpływ wkład pracy, ilość zdjęć itp.
Obejrzyj film na temat tworzenia pokazu i zakładania konta.
Możesz zobaczyć jak wygląda filmik o mnie:
https://photopeach.com/album/17p015f
Link do pokazu wyślij przez dziennik lub e-mailem na adres: info@opoczta.pl najpóźniej do 28.05.2020r.
Temat: Prezentacja (pokaz) online. Przygotowanie materiałów do pracy.
Przygotuj się do wykonania prezentacji na swój temat.
Wyszukaj obrazy w Internecie, które w jakiś sposób scharakteryzują ciebie, twoje zainteresowania, hobby czy ulubione czynności. Nie musisz użyć swoich zdjęć (ale możesz). W zadaniu chodzi o to, żeby wywnioskować czym się interesujesz, jaki jesteś itp. Wybierz też ulubiony utwór muzyczny, może być to film na YouTube, który będzie tłem pokazu slajdów. Zdjęć musi być minimum 15.
W przyszłym tygodniu udostępnię instrukcję w postaci filmu jak wykonać zadanie. W tym tygodniu nie musisz mi niczego wysyłać.
Temat: Projekt zespołowy. Arkusz kalkulacyjny – ćwiczenia.
Na podstawie instrukcji w filmie stwórz wykres, umieść formatowanie warunkowe i ustaw dane według wysokości szczytów. Plik prześlij przez dziennik (plik lub łącze do udostępnionego pliku) lub mailem na adres: info@opoczta.pl
Dokument stwórz w oparciu o udostępniony arkusz do pobrania tutaj: https://1drv.ms/x/s!AsRVGcXwGmiGgW651L6lThMi5iII?e=6RdQ9X
Film instruktażowy:
Dla tych, którzy działają w Office365 i po obejrzeniu poprzedniego filmu nie potrafią sobie poradzić z zadaniem, przygotowałam krótki film bez narracji. Dostępny jest tutaj:
W arkuszu on-line pracuje się nieco wolniej, ale to także Excel i narzędzie dobre do pracy w ramach informatyki.
Temat: Projekt zespołowy. Praca w chmurze – arkusz kalkulacyjny.
Praca polega na wspólnym tworzeniu dokumentu tekstowego.
Otwórz przesłany przeze mnie link do arkusza kalkulacyjnego umieszczonego w usłudze OneDrive. Nie musisz być zalogowany, nie musisz mieć nawet konta na OneDrive.
Edytuj plik i dopisz swoje informacje: w Internecie poszukaj danych na temat dowolnego szczytu górskiego i wpisz do tabeli. Sprawdź, czy informacje się nie powtarzają.
Na podstawie tych informacji zrobię film instruktażowy na następny tydzień, dlatego dane wpisz do 30 kwietnia. Po tym terminie nie będę zadania zaliczała. Za ćwiczenie otrzymujesz „+”.
Podpisz się w rubryce „Imię”. Jeżeli imię się powtarza dopisz pierwszą literę nazwiska.
Będę na bieżąco sprawdzała zwartość pliku i tworzyła kopię. Pamiętaj o zasadach netykiety: nie usuwaj wpisów kolegów, nie podszywaj się pod inne osoby.
To zadanie robimy razem!
Linki do plików podane były w Zadaniach domowych w dzienniku elektronicznym.
Temat: Ciąg Fibonacciego w arkuszu kalkulacyjnym.
Obejrzyj film (ok.10 min.), który dla ciebie przygotowałam i wykonaj zadanie 3 ze strony 80 podręcznika. Wyślij mi arkusz mailem lub przez dziennik.
Zachęcam cię także do obejrzenia filmu (po raz pierwszy lub kolejny) pt. „Tajemniczy ciąg Fibonacciego. Złota liczba. Boska proporcja”(25 min).
Jeżeli nie wiesz skąd wziąć arkusz kalkulacyjny obejrzyj film informacyjny na ten temat. Są w nim omówione krótko arkusze i jak używać Onedrive i dokumentów Google.
Temat: System dwójkowy
Tematem, z którym się zapoznacie to system dwójkowy. Możecie go zgłębić czytając podręcznik lub/i obejrzeć filmy dydaktyczne. W podręczniku to rozdział „Czy masz 1101 lat?” ze strony 15.
Filmy na YouTube:
„Pamięć komputera (podstawy)” – 4,5 min
„Zamiana liczb z systemu dziesiętnego na system binarny (dwójkowy) i z binarnego na dziesiętny” – 8,04 min
lub inne, które sam znajdziesz.
Po tej lekcji powinieneś:
Czas wykonania zadania ok. 30 min.
Dla chętnych i dziewcząt z klasy VII a (lekcja w środę 15.04.2020 r.):
Spróbuj dowiedzieć się co oznacza poniższy kod. Jest to tekst, nie liczba 🙂
00111001010110000110000001011000010011010110001101001110010101110101001001001010
Temat: Dokończenie prezentacji w postaci quizu.
W tym tygodniu kończycie quizy i wysyłacie mi je mailem.
W temacie wiadomości koniecznie należy napisać klasę i nazwisko i oczywiście dodać załącznik.
UZUPEŁNIENIE ZALEGŁOŚCI
Prezentację można zrobić:
NOWA PRACA