Kontakt przez dziennik elektroniczny (pytania dotyczące lekcji) lub e-mail (tu wysyłamy prace) w godzinach pracy (wg. planu umieszczonego na stronie).
Adres e-mail do kontaktu: info@opoczta.pl.
Temat: Grafika komputerowa. Tworzymy graffiti w aplikacji Graffiti Creator.
Wejdź na stronę http://www.graffiticreator.net i spróbuj stworzyć swojego grafa. Możesz skorzystać z krótkiej instrukcji, którą przygotowałam (ok. 4 minut):
Jeżeli chcesz lub uważasz, że przyda ci się dodatkowa ocena możesz efekty swoich działań przysłać jako załącznik przez dziennik lub na adres: info@opoczta.pl. Być może najładniejsze prace opublikuję na szkolnej stronie internetowej lub Facebooku.
Miłej zabawy!
Temat: Quizy. Dokończenie prac.
W tym tygodniu kończymy quizy. Link do quizu prześlij przez dziennik lub e-mailem (info@opoczta.pl) do dnia 22.05.2020r.
Temat: Quizy. Narzędzia i właściwości aplikacji Quizizz.
Na stronie https://quizizz.com, załóż konto i stwórz quiz na podstawie pytań, które przygotowałeś/aś w zeszłym tygodniu.
Możesz skorzystać z wyjaśnień i instrukcji umieszczonych w filmie:
Na stworzenie quizu przeznaczam 2 h lekcyjne.
Link do quizu prześlij przez dziennik lub e-mailem (info@opoczta.pl) do dnia 22.05.2020r.
Przypominam cechy quizu:
Jeżeli chcesz, możesz stworzyć quiz z większą ilością pytań i obrazów, oraz bardziej skomplikowany.
Temat. Quizy. Zbieranie materiałów do wykonania quizu on-line.
Przez najbliższe trzy lekcje (tyle by trwało tworzenie quizu w szkole) będziemy tworzyć quiz.
Na następną lekcję przygotuję dla was oczywiście film z instrukcją.
W tym tygodniu:
Nie wysyłajcie mi na razie niczego. Przygotowanie pytań wcześniej ma pomóc w przemyśleniu i opracowaniu zadania. Planowanie pracy to też jest umiejętność, którą kształcimy na informatyce.
Temat: Arkusz kalkulacyjny. Wykresy liniowe.
Kontynuujemy pracę w arkuszu kalkulacyjnym. W przygotowanym w zeszłym tygodniu pliku stwórz trzy wykresy wg. instrukcji podanej na filmie:
Możesz korzystać z dowolnego arkusza kalkulacyjnego, także tego udostępnionego w Office365, lepiej jednak w tworzeniu wykresów sprawdzają się programy takie jak MS Excel lub OpenOffice Calc zainstalowane na komputerze.
Plik zapisz pod nazwą „pogoda” i prześlij mailem lub przez dziennik.
Temat: Poznaj Europę. Arkusz kalkulacyjny.
Stwórz tabelę w arkuszu kalkulacyjnym według instrukcji na filmie mojego autorstwa udostępnionym tutaj:
https://youtu.be/zblA8FH3gjk (czas trwania: 11,56 min.)
Wyszukaj strony (to także jest ćwiczenie), na których znajdują się informacje o pogodzie w krajach Europy. Za tydzień dokończymy zadanie tworząc wykresy.
Jeżeli chcesz się dowiedzieć jakie są różne arkusze kalkulacyjne lub nie wiesz gdzie takiego programu szukać obejrzyj ten film:
https://youtu.be/GRZv2llM3B0 (czas trwania: 7,46 min.)
Jeżeli chcesz sobie przypomnieć wiedzę z klasy IV, możesz także obejrzeć ten:
https://youtu.be/VxhA-QwUcXg
lub inne, które sam/sama wyszukasz i bardziej ci się spodobają.
Temat: Kartka świąteczna. Plakat wiosenny.
Ponieważ bardzo dawno nie robiliśmy prac w edytorze tekstu zaprojektujcie kartkę świąteczną lub plakat o tematyce wiosennej. Wykorzystaj do tego cliparty lub obrazy wyszukane w Internecie. Dodajcie tekst. Możecie wspomóc się informacjami z podręcznika „Biblioteka z obrazkami” – str. 15
Można korzystać z programu:
– Word (Microsoft Office)
– Writer (OpenOffice)
– Dokumenty Google: https://www.google.pl – Aplikacje Google (kwadraciki po prawej stronie) – szukamy – Dokumenty – Tworzenie nowego dokumentu – Pusty. I tworzycie dokument tekstowy. Zapisujecie tradycyjnie, czyli klikacie po lewej stronie menu Plik – Pobierz lub klikacie Wyślij emailem jako załącznik.
Przyślijcie prace e-mailem do 20.04.2020 r.
W tym tygodniu lekkie odprężenie. W nawiązaniu do lekcji ze strony 118 „Podróże Google Earth” chciałabym, abyście nauczyli się wirtualnie spacerować po muzeach w Polsce, poznali narzędzia i możliwości jakie dają takie aplikacje. Poniżej linki do niektórych muzeów.
Kopalnia Soli w Wieliczce https://www.ai360.pl/panoramy/278
Zamek w Malborku: https://muzeumzamkowewmalborku.wkraj.pl/?v=10#/69124/179.998
Westerplatte: https://spacer.muzeum1939.pl/pl/Westerplatte.html (zwiedzanie z dźwiękiem)
Zamek Królewski w Warszawie: https://www.zamek-krolewski.pl/zwiedzanie/panoramy
Muzeum Zabytków Kultury Technicznej w Gnieźnie:
Zagadka
Jeżeli masz ochotę, znajdź sale w Zamku Królewskim, w których zrobione zostały zdjęcia umieszczone na stronie szkolnej TUTAJ. Będzie to dla mnie informacja, że wykonałeś ćwiczenie. Nie przejmuj się, jeżeli nie odgadniesz wszystkiego.
Wyślij odpowiedzi e-mailem lub przez dziennik. Nie musisz tworzyć załącznika, ale pamiętaj, żeby w tytule wiadomości napisać nazwisko i klasę.
UZUPEŁNIENIE ZALEGŁOŚCI
W miarę możliwości proszę o wykonanie filmu w Movie Maker według zasad, które były podane na lekcji i przesłanie go na powyższy adres. Program można pobrać w Internecie.
Proszę także uzupełnić zaległe prace w Scratchu
NOWA PRACA
Proszę o wykonanie ćwiczenia wg. podręcznika:
I wstawienie ich na odpowiednie studia. Adresy podam poniżej.
Projekty należy zapisać wg wzoru:
Ponieważ mamy tylko jedną lekcję tygodniowo:
Prace będę sprawdzała w tygodniu w godzinach od 8:00 do 15:00.
Kontakt ze mną także głównie w tych godzinach za pomocą podanego adresu lub dziennika elektronicznego.
Adresy studiów:
Klasa V a
Va poniedziałek 19/20
Va wtorek 19/20
Klasa V b
Klasa V c
Vc dziewczyny 19/20
Vc chłopcy 19/20
Klasa V d