Kontakt przez dziennik elektroniczny (pytania dotyczące lekcji) lub e-mail (tu wysyłamy prace) w godzinach pracy (wg. planu umieszczonego na stronie).
Adres e-mail do kontaktu: info@opoczta.pl.
Temat: Prezentacja przeglądarkowa.
Zadanie polega na stworzeniu pokazu, prezentacji przygotowanych wcześniej zdjęć (minimum 10, może być więcej) na stronie: https://photopeach.com. Spróbuj przedstawić siebie, swoje zainteresowania, ulubione czynności itp.
Obejrzyj film na temat tworzenia pokazu i zakładania konta.
Możesz zobaczyć jak wygląda filmik o mnie:
https://photopeach.com/album/17p015f
Link do pokazu wyślij przez dziennik lub e-mailem na adres: info@opoczta.pl najpóźniej do 29.05.2020r.
Temat: Prezentacja (pokaz) online. Przygotowanie materiałów do pracy.
Przygotuj się do wykonania prezentacji na swój temat.
Wyszukaj obrazy w Internecie, które w jakiś sposób scharakteryzują ciebie, twoje zainteresowania, hobby czy ulubione czynności. Nie musisz użyć swoich zdjęć (ale możesz). W zadaniu chodzi o to, żeby wywnioskować czym się interesujesz, jaki jesteś itp. Wybierz też ulubiony utwór muzyczny, może być to film na YouTube, który będzie tłem pokazu slajdów. Zdjęć musi być minimum 10.
W przyszłym tygodniu udostępnię instrukcję w postaci filmu jak wykonać zadanie.
W tym tygodniu nie musisz mi niczego wysyłać.
Tu mała podpowiedź jak zapisać plik na dysku:
https://1drv.ms/b/s!AsRVGcXwGmiGgXqLCq7pBjmI7hLT?e=gzf4NS
Temat: Tworzymy wykres w arkuszu kalkulacyjnym.
1. Przygotuj dane o wzroście osób z klasy, które miałeś zebrać wcześniej. Mam nadzieję, że pamiętasz wiadomości z filmu o arkuszu kalkulacyjnym.
2. Wykonaj ćwiczenie w arkuszu według instrukcji na filmie.
Link do filmu jak zrobić wykresy za pomocą arkusza Excel poniżej:
3. Zrób wykres i posortuj dane.
4. Zapisz plik pod nazwą wzrost i wyślij go przez dziennik lub e-mailem na adres: info@opoczta.pl
Jeżeli korzystasz z programów udostępnionych w Microsoft Office 365 także obejrzyj powyższy film, a potem możesz zobaczyć jak zrobić ćwiczenie za pomocą arkusza w Office 365 w drugim filmie.
Link do filmu jak zrobić wykresy za pomocą arkusza w Office 365:
Temat: Poznajemy arkusz kalkulacyjny
Obejrzyj film, który dla ciebie zrobiłam na temat arkuszy kalkulacyjnych „Poznajemy arkusz kalkulacyjny”
Możesz także zobaczyć inny film, w którym opowiadam jakie są arkusze i gdzie je można znaleźć „Różne arkusze kalkulacyjne”.
Nie zapomnij o kartce z informacjami o kolegach z klasy. Będzie nam potrzebna na następnej lekcji.
Temat: Zbieranie danych do wykresu.
Dowiedz się jakiego wzrostu są twoi koledzy i koleżanki. Wystarczy kilka osób (5-10), ale jak chcesz może być więcej. Nie zapomnij też o sobie. Zapisz informacje na kartce. W przyszłości będą nam potrzebne, bo przygotowujemy się do pracy w arkuszu kalkulacyjnym.
Temat: Bezpieczeństwo w Internecie. Netykieta
W tym tygodniu trochę łatwiejsze zadanie. Oczywiście w Scratchu możesz działać zawsze kiedy chcesz.
Na stronie 54 znajdziesz dużo informacji na temat bezpieczeństwa w Internecie.
Filmy o sieciakach już znasz, choć myślę, że nie wszystkie. Jeżeli chcesz obejrzyj.
Zrób zadanie 1 ze strony 57 – pograj w grę Napraw robota. Przeczytaj instrukcję do gry, jest tam sporo ważnych informacji. Sterowanie strzałkami nie jest proste, czasem trzeba wcisnąć dwie jednocześnie. Nie przejmuj się jeżeli ci się nie uda 🙂
Z tej lekcji chciałabym abyś:
Możesz korzystać z podręcznika ale również z podanych przeze mnie stron:
Plik pdf z informacjami do pobrana
W klasie V wszyscy uczniowie będą musieli założyć konta na Scratchu, online oraz posiadać własną pocztę e-mail. Myślę, że można już to zrobić w tym roku. On line pracuje się lepiej, a także sprawdzanie prac jest ułatwione.
Bardzo proszę o stworzenie dzieciom konta na https://scratch.mit.edu. Dosyć dobrze jest to wytłumaczone w podręczniku – strona 80. Proszę o pominięcie instalacji programu (str.84), można działać online. Wprawdzie uczniowie pracowali do tej pory w na właśnie takim zainstalowanym programie, ale myślę, że poradzą sobie z ćwiczeniami robionymi bezpośrednio na stronie, mimo małych różnic w interfejsie.
Proponuję kolejność działań:
Studia
Klasa IV c chłopcy https://scratch.mit.edu/studios/25963295/
Klasa IV c dziewczynki https://scratch.mit.edu/studios/25963303/
Miłej pracy!
Edyta Błazucka